Katowice, dnia 9 października 2024 roku
Szanowny Abonencie,
w związku z tym, że z dniem 10 listopada 2024 r. wchodzi w życie nowa ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej, konieczne jest wprowadzenie zmian do łączącej nas z Tobą umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (dalej Umowa) oraz stanowiącego załącznik do niej regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych (dalej Regulamin). Wprowadzone zmiany nie wpłyną na warunki cenowe (opłaty nie zostaną podwyższone lub obniżone) oraz na parametry jakościowe świadczonych na Twoją rzecz usług.
Mając na względzie konieczność dostosowania postanowień łączącej nas z Tobą Umowy i Regulaminu do obowiązującej od 10 listopada 2024 r. nowej ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej oraz realizując podstawowe prawo do informacji o zakresie wprowadzonych zmian, poniżej przedstawiamy zakres modyfikacji, jakie zamierzamy wprowadzić do łączącej nas z Tobą Umowy i Regulaminu. Postanowienia umowy i Regulaminu w zmodyfikowanym brzmieniu stosowane będą wobec Ciebie od 10 listopada 2024 roku.
W przypadku braku akceptacji zaproponowanych zmian, masz prawo do wypowiedzenia łączącej nas Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania niniejszej informacji. Pamiętaj, iż wypowiadając łączącą nas Umowę, jesteś zobowiązany do zwrotu przyznanej Ci – przy zawieraniu Umowy – ulgi pomniejszonej o jej proporcjonalną wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej wypowiedzenia (o ile ulga taka została przyznana).
Brak wypowiedzenia Umowy w powyższym terminie oznaczać będzie kontynuację świadczenia na Państwa rzecz usług telekomunikacyjnych oraz akceptację zmienionych Regulaminu i Umowy.
Poniżej przedstawiamy zmienione postanowienia Umowy i Regulaminu.
ZMIANY W REGULAMINIE ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH W SIECI SYSTEL
- Ust. 6 w Rozdziale IX §12 otrzymuje następujące brzmienie:
Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu w terminie uzgodnionym przez Abonenta z nowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet, zgodnie z procedurą wskazaną w § 201 Regulaminu, Abonentowi przysługuje od nowego dostawcy usługi jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień opóźnienia w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za Usługi, liczonej według Rachunków z ostatnich trzech Okresów Rozliczeniowych. Odszkodowanie to nie przysługuje Abonentowi, w sytuacji, gdy:
b) opóźnienie nie przekroczyło 1 dnia roboczego, lub
c) brak możliwości realizacji zmiany dostawcy Usługi nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu teleinformatycznego, przeznaczonego do wymiany komunikatów między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi.
- W ust. 2 w §13 dodaje się zdanie 2 o następującym brzmieniu:
Ograniczenie to nie dotyczy udostępnienia bez naszej zgody Usług internetowych innym użytkownikom końcowym za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej.
- Ust. 2 w Rozdziale XIII §201 otrzymuje następujące brzmienie:
Dostawca usług wykonuje Aktywację Usługi internetowej w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z Abonentem.
- Ust. 4 w Rozdziale XIII §201 otrzymuje następujące brzmienie:
Umowę uważa się za niezawartą, jeżeli rozpoczęcie świadczenia Usługi przez Dostawcę usług nie nastąpiło w terminie 30 dni od terminu Aktywacji Usług, uzgodnionego z Abonentem, zgodnie z ust. 2 .
- Ust. 5 w Rozdziale XIII §201 otrzymuje następujące brzmienie:
W przypadku rozwiązania Umowy, w ramach której Dostawca usług zapewniał Abonentowi dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z jego nazwą handlową lub znakiem towarowym, Abonent może żądać od Dostawcy usług zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
- Wprowadza się Rozdział XIII1 o następującym brzmieniu:
XIII1. Procedura windykacyjna
Jeżeli Abonent zalega z opłatami należnymi Dostawcy usług, Dostawca usług najpierw ogranicza, a następnie zawiesza świadczenie usług, ostatecznie zaś rozwiązuje łączącą Strony Umowę. Dostawca usług – przed podjęciem działań opisanych w poprzednim zdaniu – każdorazowo wezwie Abonenta do zapłaty oraz powiadomi odpowiednio o ograniczeniu, zawieszeniu bądź zamiarze wypowiedzenia Umowy. W każdym z tych przypadków Dostawca usług zobowiązuje się zachować terminy ustawowe.
ZMIANY W UMOWIE O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH
Po automatycznym przedłużeniu Umowy, o którym mowa w ust. 3, Dostawca usług co najmniej jeden raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
Dostawca usług może dokonać zmiany warunków niniejszej Umowy, w tym określonych w załącznikach będących jej integralną częścią z powodu: (i) zmian przepisów prawa, (ii) znaczącego wzrostu cen usług i produktów wykorzystywanych do świadczenia Usług przez Dostawcę usług, których nie dało się przewidzieć przy zawarciu Umowy lub zaistnienia innych, nadzwyczajnych okoliczności, których nie dało się przewidzieć przy zawarciu Umowy, a niezależnych od Dostawcy usług (iii) wprowadzenia nowych usług, (iv) obniżenia cen, (v) dostosowania się do decyzji Prezesa UKE (vi) zmian mających charakter administracyjny i niepociągających za sobą negatywnych skutków dla Abonenta. Dostawca usług zamieszcza informacje o powyższych zmianach na swojej stronie internetowej, co najmniej na miesiąc przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wyniknie konieczność wprowadzenia zmian nastąpi z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wyniknie z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przy czym nie będzie on krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian
Dostawca usługi niezwłocznie po publikacji na swojej stronie internetowej treści zmian, o których mowa w ust. 2 tiret (i) oraz (iii) – (vi):
a) doręczy Abonentowi na trwałym nośniku informacje opublikowane na swojej stronie internetowej;
b) poinformuje Abonenta na trwałym nośniku o prawie wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji zmian i wiążącą się z tym koniecznością zapłaty na rzecz Dostawy proporcjonalnego zwrotu wartości udzielonych przez Dostawcę usługi ulg.
Dostawca usług zawiadamia Abonenta o zmianie Umowy, bądź załączników będących jej integralną częścią, w związku ze ziszczeniem się powodu, o którym mowa w §4 ust. 2 tiret (ii), na Trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została Umowa lub jeśli Abonent zgłosi takie żądanie za pomocą poczty e-mail, Panelu Użytkownika lub TV Panelu. W takim przypadku Dostawca usług doręczy Abonentowi w jednym ze sposobów określonych powyżej treść proponowanej zmiany z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie Abonent zostanie poinformowany o prawie wypowiedzenia Umowy do dnia wprowadzenia zmian w życie w przypadku braku akceptacji zmian i o braku możliwości żądania przez Dostawcę usług proporcjonalnego zwrotu wartości udzielonych ulg, jeśli Umowa została zawarta na warunkach promocyjnych.
Dostawca usług może zawiesić świadczenie usług Abonentowi albo rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Abonent, pomimo wezwania do zaniechania naruszania: (a) używa udostępnionego mu przez Dostawcę usług sprzętu lub korzysta z usług niezgodnie z Umową, lub jej załącznikami; (b) narusza bezpieczeństwo lub integralność sieci i usług; (c) korzysta z usług niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ich dotyczącymi, w tym powodując tzw. nadużycie telekomunikacyjne; (d) uniemożliwia przedstawicielom Dostawcy usług wymianę lub naprawę sprzętu bądź zakończenia sieci, jak również usunięcia usterki/awarii; (e) utraci tytuł prawny do lokalu lub cofnięta bądź odwołana zostanie zgoda na świadczenie usług w lokalu osoby, która taki tytuł posiada; (f) w inny, rażący sposób narusza postanowienia Umowy lub/i jej załączników, w szczególności Regulaminu świadczenia usług. Zawieszenia świadczenia Usług lub rozwiązania Umowy z powodu braku płatności przez Abonenta może nastąpić po przeprowadzeniu przez Dostawcę usług procedury wskazanej w XIII1 Regulaminu.
10. W przypadku złożenia przez Abonenta jednego z oświadczeń, o których mowa w ust. 9, w formie dokumentowej, Dostawca usług niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadamia Abonenta o jego otrzymaniu przez:
1) wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie – w przypadku Abonenta, który wskazał numer niegeograficzny;
2) wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie – w przypadku Abonenta, który wskazał numer geograficzny;
3) wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany przez Abonenta do kontaktu widniejący w Umowie podlegającej wypowiedzeniu.
Dziękując za zaufanie, jakim obdarzyli Państwo naszą firmę, serdecznie zachęcamy do dalszego korzystania z naszych usług.